Etapele ce le parcurgem pentru reparatii motoare electrice in cadrul atelierului de bobinaj

In procesul de reparatii motoare electrice parcurgem in general urmatorii pasi:

-Inainte de operatie de bobinare motor, prima operatie ce se face este cea de constatare. Aici vedem ce probleme are motorul precum si cauza defectarii.

Determinarea cauzei este foarte importanta. Daca este o problema de instalatie, pe langa reparatia motorului trebuie intervenit si asupra instalatiei, cauzei, pentru ca problema sa nu se repete.

-Dupa constatare facem oferta pentru reparatie (bobinare motor, schimb rulmenti etc) si devizul.

In cazul in care costul bobinajului motorului electric sau al reparatiei este mare in comparatie cu un motor nou, propunem la beneficiar si alternativa unui motor nou din stoc.

-Executam bobinaj de statoare trifazate si monofazate, cu puteri pana in 90kW. Facem bobinaj stator pompe si de vibratoare industriale, bobinare motor ventilator si altele.

Pentru reparatii motoare electrice folosim materiale electroizolante superioare de clasa H.

Clasa H reprezinta temperatura superioara la care rezista izolatia bobinajului, si anume 180grade Celsius. Pe piata am intalnit in general materiale inferioare calitativ de clasa B sau F.  Astfel unele din materialele le aducem din import.

Sarma se scoate din motor numai la rece. Nu ardem bobinajul pentru a-l scoate mai repede deoarece aceasta operatie ar duce la pierderea calitatii tablei din stator, ceea ce ar duce la pierdere din putere.

-Exista cazuri cand in cadrul reparatiilor de motoare electrice, cand pe langa bobinajul motoarelor electrice sunt necesare si reparatii mecanice; la atelierul nostru de bobinaj , pe langa bobinaj motoare electrice se executa si anumite remedieri mecanice, randalinare lagare rulmenti, remediere cota rulment, cota ax, executie canal de pana nou.

-Schimbul de rulmenti se face obligatoriu la fiecare reparatie, deoarece un rulment vechi sau cu probleme poate cauza probleme in functionare daca nu se schimba.

-In cazul motoarelor cu frana electromagnetica, ce necesita schimbarea franei, de obicei avem posibilitatea sa adaptam o frana de-a noastra.

-Dupa reparatia motoarelor electrice, acestea se testeaza pe bancul nostru de probe disponibil la atelierul nostru reparatii motoare din Bucuresti. Se efectueaza probe de serie (rezistenta ohmica, rezistenta de izolatie, probe de rigiditate dielectrica, precum cu probe si masuratori la functionarea in gol si in scurtcircuit cu rotorul blocat).

 

Recomandari pentru punerea in functiune dupa rebobinarea motoarelor electrice

-Inainte de punerea in functiune trebuie verificate reglajele la protectiile motoarelor (suprasarcina si lipsa faza)

-Se porneste motorul in gol; se verifica sensul daca este cel corespunzator, dupa care se masoara curentul de mers in gol si tensiunea pe fiecare faza; Atentie operatiunile de punere in functiune se efectueaza numai de catre personal calificat;

-Daca bobinajul motorului electric este corespunzator curentul pe fiecare faza ar trebui sa fie aproximativ la fel

-Se face un rodaj in gol de 30minute (la motoarele electrice trifazate; cele monofazate nu se vor utiliza  in gol)

-Daca pornirea a decurs normal, curentii sunt egali, se incarca motorul pana la sarcina nominala; Se masoara curentul din nou si se verifica sa fie mai mic decat cel trecut pe eticheta;

Contactează-ne! 

(+40) 0753.332.238
office@electrotools.ro

error: Content is protected !!
You can`t add more product in compare
small_c_popup

Doriţi mai multe informaţii?